Vrijwilliger Hospice via Tandem als vervangende mantelzorger

21 februari 2023

"In de regio zijn er aardig wat opties voor vervangende of aanvullende mantelzorg. Ik help mensen graag bij het vinden van de juiste organisatie hiervoor. Zo ook in het geval van een 74-jarige mantelzorger die voor zijn vrouw zorgde. Mevrouw is in de laatste fase van haar leven. Ik ben bij het echtpaar betrokken voor begeleiding. De zorg voor zijn vrouw valt meneer erg zwaar en hij mist het om af en toe wat tijd voor zichzelf te hebben. Een vrijwilliger thuis zou heel welkom zijn. Onze eigen tandemvrijwilligers zijn 1 dagdeel per week beschikbaar, maar gezien de situatie heb ik contact opgenomen met het Hospice in Haarlem. Zij kunnen in de thuissituatie vaak binnen 2 dagen een vrijwilliger inzetten. Dat kan overdag, in de avond en in overleg soms ook in de nacht. De komst van de vrijwilliger heeft meneer erg veel rust geboden. Niet alleen omdat hij meer tijd voor zichzelf heeft, maar ook praktische hulp in de zorg voor zijn vrouw en een ervaren luisterend oor.” (bron: Instagram Tandemmantelzorg)