Wie zijn wij?

Bekijk het team

Stichting Hospice Groep Haarlem e.o. ondersteunt u en uw naasten als u terminaal ziek bent. Thuis en in het Hospice Huis.

Dat doen wij met de inzet van speciaal daarvoor opgeleide vrijwilligers in samenwerking met professionele zorgverleners, zoals de wijkverpleging en de huisarts. Wij proberen zo nauw mogelijk aan te sluiten bij uw waarden, wensen en behoeften en die van uw naasten, waarbij een warme sfeer en kwaliteit van zorg zeer hoog in het vaandel staan. Daarom houden we, net als in de thuissituatie, ook in het Hospice Huis het huiselijke gevoel zo goed mogelijk vast.

Team achter de Stichting

Hospice Haarlem en omstreken heeft de visie dat vrijwilligers essentieel zijn in optimale zorg. Onze vrijwilligers worden aangestuurd door twee professionele coördinatoren. De dagelijkse leiding van de organisatie is in handen van de directeur.

Bij onze organisatie zijn ruim 110 vrijwilligers en 5 beroepskrachten werkzaam. Daarnaast werken wij samen met thuiszorgorganisatie Zorgbalans. Een speciaal team van verpleegkundigen geeft vorm aan de verpleegkundige zorg.

Directeur & Coördinatoren

Dircteur Pauline en coördinatoren Yvonne en Katja.

Directeur Pauline Jäger en coördinatoren Yvonne Boots & Katja Jansen van der Meiden

Vrijwilligers:

• zorgen voor mensen thuis
  • zorgen voor mensen in het Hospice Huis
  • doen werkzaamheden zoals koken, wassen en strijken, boodschappen doen, tuin onderhouden, bloemen in huis verzorgen en klussen
  • vormen het bestuur van de Stichting

Daarnaast zijn er vrijwilligers, vaak samen met de beroepskrachten, actief in diverse werk- en projectgroepen.
Klik hier om meer te lezen over de inhoud van vrijwilligerswerk bij het Hospice.

Vrijwilliger Marriet werkt in de tuinVrijwilliger Marga maakt een bed opVrijwilliger Frans smeert een boterham bij mensen thuis

Directeur bestuurder

Foto van P. (Pauline) JägerP. (Pauline) Jäger