Compliment en Klachten procedure

Binnen Hospice Haarlem e.o. vinden we het belangrijk dat iedereen prettig en veilig kan verblijven en werken. Ons streven is dat vrijwilligers, medewerkers, gasten en mantelzorgers - in het Hospice Huis en in de thuissituatie - elkaar open en ondersteunend benaderen, met ruimte en respect voor ieders waardigheid en integriteit.

Bent u tevreden over ons werk?

Laat het ons weten via info@hospicehaarlemeo.nl en wij zorgen dat uw compliment bij de juiste persoon terecht komt. Ook kunt u uw ervaringen met Hospice Haarlem e.o. delen op Zorgkaartnederland.nl via

Zorgkaart Nederland QR code

Bent u niet tevreden over ons?

Ook dan horen wij graag van u. U kunt voor het delen van uw klacht de volgende stappen volgen:

1. Het is ons advies om de situatie in eerste instantie te bespreken met de betrokkene. Het bespreken geeft vaak al verheldering en verlichting in de situatie.
  2. Indien stap 1 niet wenselijk is of niet tot tevredenheid leidt, kunt u te allen tijde contact opnemen met een coördinator. De coördinatoren zijn 7 dagen per week bereikbaar op telefoonnummer 023-3034343 of per e-mail via info@hospicehaarlemeo.nl. De coördinator zal zich inzetten om samen met u tot een oplossing te komen.
  3. Komt u er met de coördinator niet uit, dan kunt u zich laagdrempelig wenden tot de directeur via een e-mail aan directie@hospicehaarlemeo.nl.
  4. Als de uitkomst van voorgaande stappen door u niet als bevredigend wordt ervaren, kunt u uw klacht voorleggen aan de landelijke onafhankelijke klachtencommissie van VPTZ Nederland. Meer informatie over de behandeling van uw klacht of geschil vindt u op de website van de VPTZ: Klachten- en geschillencommissie - VPTZ

Vertrouwenspersoon voor vrijwilligers en medewerkers van Hospice Haarlem e.o.

Hospice vrijwilligers en Hospice medewerkers kunnen met een klacht en/of zorg ook terecht bij onze vertrouwenspersoon, voor onafhankelijk advies en ondersteuning. Haar naam is Saskia van Rill.

Contactgegevens van Saskia van Rill
T: 06-22203743
E: saskiarill@icloud.com.
Saskia is bereikbaar van maandag t/m donderdag.

Aan het contact met de vertrouwenspersoon zijn voor vrijwilligers en medewerkers geen kosten verbonden.