"Blij met de waardering van Koningin Maxima voor ons vrijwilligerswerk"

9 oktober 2019

Het Hospice Haarlem e.o. was genomineerd voor de award “prijs de vrijwilliger “ van de VPTZ ,de landelijke koepel voor organisaties in de vrijwillige palliatieve terminale thuiszorg. Thema was op welke manier de organisatie haar vrijwilligers het beste weet te vinden, binden en boeien. Tijdens een congres van de VPTZ in aanwezigheid van Koningin Maxima en minister Hugo de Jonge van VWS bleek dat de prijs naar de Haagse organisatie gaat.

Koningin Maxima met vrijwilligers Joke en Hans van Hospice Haarlem e.o. in gesprek

Directeur Pauline Jäger:,, Ik vind de prijsvraag van de VPTZ een fantastisch initiatief en natuurlijk hadden we in Haarlem graag gewonnen. Maar de verbinding die ontstond bij het gezamenlijk voorbereiden van de aanvraag, het feest van de nominatie en het met een grote groep aanwezig kunnen zijn bij het congres vind ik een minstens zo mooie prijs voor onze instelling. Heel blij zijn we ook met de waardering van de koningin voor ons werk door ook met onze vrijwilligers in gesprek te gaan.”

Met dank aan Katinka van Hospice Haarlem e.o. voor de duidelijke uitleg van de meerwaarde van ons hospice.

Trots op de nominatie