Bloemencorso bezoekt Hospice Haarlem e.o.

23 april 2021

Het grote bloemencorso kon ook dit jaar helaas niet doorgaan vanwege Corona, maar de organisatie had een prachtig alternatief bedacht. Zaterdagochtend 17 april stopte er een kleinere, prachtige praalwagen, schitterend in de lentezon, voor het Hospice Huis aan de Zuiderhoutlaan.

Prachtige praalwagen van het bloemencorso.

Een fleurig bezoek, een verrassing voor de gasten en de vrijwilligers van het bloementeam van het Hospice, die als hartverwarmend gebaar een hart werd aangeboden dat helemaal vol gestoken was met hyacinten, mooi gekleurd en heerlijk ruikend. Een dame in een fleurig bloemenkostuum ging langs de vensters en zwaaide naar de gasten. Een bijzondere en zeer welkome actie van het bloemencorso. Er was van te voren geen bekendheid aan gegeven om grote groepen belangstellenden te vermijden, maar de lokale omroep Haarlem 105 was aanwezig en zond het hele bezoek, waarbij directie en een aantal vrijwilligers werden geïnterviewd, rechtstreeks op tv en internet uit. Het was een prachtige ochtend, een herinnering die we nog lang zullen koesteren.

Theo, van het PR-team van Hospice Haarlem met het prachtige hart van bloemen.

het bloementeam van Hospice Haarlem met het prachtige hart van bloemen.