Hospice Haarlem blij met Vrijwilligersprijs VPTZ

2 september 2023

In de laatste aflevering van de nieuwsbrief van de VPTZ (Vrijwilligers Palliatieve Terminal Zorg - de koepelorganisatie voor organisaties in de palliatieve terminale zorg door vrijwilligers) verscheen het volgende bericht:

Hospice Haarlem e.o. blij met Prijs de Vrijwilliger

Pauline Jäger, directeur Hospice Haarlem e.o. deelt graag het volgende:
Ons hospice was superblij met en trots op de VPTZ-prijs 2022. We hebben er direct een persbericht over opgesteld en dat heeft ongekend veel spin-off gegeven. Dat heeft het hospice- en vrijwilligerswerk en de organisatie goed gedaan. En natuurlijk was daar het mooie bedrag van 2500 euro om te besteden.

Eerst zijn we gaan inventariseren wat vrijwilligers een leuke verwenbesteding vonden. Vervolgens is een feestcommissie van vrijwilligers met de ideeën aan de slag gegaan. De uitkomst werd een daverend VPTZ tweeluik-feest, dat zich gedurende 2023 uitrolt, en bestaat uit:
Een gezellige grote bijeenkomst op 6 april, waarin we met de hele club gingen jeu de boulen en aansluitend lunchen. Kookvrijwilligers hadden heerlijke soepen gemaakt.In kleinere groepen van telkens 12 mensen wandelen in onze bijzondere en regionale waterleidingduinen, onder leiding van een natuurgids met aansluitend koffie met gebak.
Ook ons verpleegkundig team en onze huis-huisarts zijn hierbij uitgenodigd en aangesloten.

Met de prijs hebben jullie onze hele organisatie, bestaande uit 110 vrijwilligers en 5 medewerkers, blij gemaakt. Het feest werd een tweeluik maar feitelijk was het wel een veel-meer- dan-tweeluik. Met het plezier van het meedingen, de VPTZ-bijeenkomst waarbij we ook nog wonnen, de perseffecten, en het bedenken, voorbereiden en beleven van de feestelijkheden. Verbinding en plezier all over!