Hospice Haarlem en omstreken herdacht haar overledenen online

30 november 2020

Jaarlijks organiseert Hospice Haarlem in de maand november een herdenkingsdienst in de Groenmarktkerk voor familieleden, vrienden, belangstellenden, medewerkers en vrijwilligers van het Hospice. Ook dit jaar weer, alleen werd de dienst nu zonder publiek gefilmd vanwege de coronapandemie. Op 25 november jl. kregen alle genodigden de kans de dienst alsnog, maar nu digitaal, bij te wonen.

Hospice Haarlem en omstreken ondersteunt jaarlijks tussen de 165-185 terminaal zieke mensen en de namen van alle mensen die zijn overleden in de periode oktober 2019 t/m september 2020 zijn genoemd. Voor al deze mensen werd bij het noemen van hun naam een kaars aangestoken. Er werd gesproken, muziek gemaakt en een gedicht uitgesproken; alles door medewerkers en vrijwilligers van Hospice Haarlem en omstreken. Het was een prachtige en indrukwekkende dienst, die nabestaanden zeker warmte en troost heeft geboden.

Marco Edam maakt de online dienst technisch mogelijk