Kookvrijwilligers in het hospice, wat een aanwinst is dat!

5 oktober 2021

Sinds de opening van ons Hospice Huis hebben we een apart team van kookvrijwilligers. Wat een aanwinst is dat! Ze koken niet alleen heerlijk, ze maken ook regelmatig speciale hapjes voor gasten, die weinig trek meer hebben of bepaalde ingrediƫnten niet meer kunnen verdragen. Of ze maken op verzoek een gerecht, dat de gast terug brengt naar mooie herinneringen. Ze brengen meer huiselijkheid met zich mee, als ze gezellig in de woonkeuken staan te koken en heerlijke geuren zich door het hele huis verspreiden. Dat draagt bij aan het algemeen welzijn. We merken dat in het bijzonder als er gasten tijdens het koken aan de eettafel in de woonkeuken komen zitten en dan genieten van de voorbereidingen en de contacten met de koks.

We prijzen ons gelukkig, dat het kookteam (weer) compleet is! Onze kookvrijwilligers hebben twee maal per week dienst. De beide etages hebben elk hun eigen kok, die een maaltijd voorbereiden voor de gasten en soms ook hun naasten. Zo kunnen maaltijden ook onderling uitgewisseld worden, mocht daar behoefte aan zijn.