Sociaal jaarverslag 2020

1 maart 2021

2020. Wat een jaar! We hebben een primeur. De gebeurtenissen van 2020, een historisch crisisjaar én een bijzonder jaargetal, nodigen uit om te worden gepresenteerd in het eerste Sociaal Jaar Overzicht van Hospice Haarlem en omstreken, dat nu verschenen is.

[https://hospicehaarlem.nl/nieuws/nieuwsbrieven/sociaal-jaar-overzicht-2020](link) 2020. In maart doet een tornado van crisismaatregelen het hart van onze organisatie kantelen. Pittige regels worden door ons ingevoerd. Onze missie is helder: een veilige haven zijn voor terminaal zieke mensen en hun naasten en alle mensen in onze organisatie. Met een flinke dosis geluk en het toegewijd toepassen van alle maatregelen hopen we op volle kracht mensen te kunnen blijven ondersteunen en vrij te blijven van besmetting. Hoe is het verlopen? Laten zieke mensen ons thuis toe en willen ze in het Hospice komen? Blijven de vrijwilligers of trekken zij zich terug? Hebben we het goed gehad met elkaar? Is er vertrouwen in de maatregelen? Houden we verbinding met elkaar op afstand? Is bescherming mogelijk als er tekorten zijn aan tests en mondkapjes? Kunnen partijen actief in de palliatief terminale zorg elkaar vinden en bijstaan? Laat u meevoeren door een turbulent Hospicejaar aan de hand van een greep uit alle gebeurtenissen. Met warme groet, Pauline Jäger Directeur Hospice Haarlem en omstreken