Vrijwilliger Hospice Haarlem ontvangt lintje

26 april 2024

Op de dag vóór Koningsdag vindt jaarlijks de traditionele Lintjesregen plaats. Ter gelegenheid daarvan zijn dit jaar 15 Haarlemmers Koninklijk onderscheiden. Ronald van 't Westende, vrijwilliger bij Hospice Haarlem is één van hen. Hij ontving vrijdag 26 april van Burgemeester Jos Wienen de versierselen als Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Ronald van ’t Westende is al 54 jaar als vrijwilliger actief. Hij begon in 1970 als verpleegkundige op de boot van de Zonnebloem. Bij het speeltuinwerk in Haarlem Noord begeleidde hij de vakantiekampen.
Onder de vlag van Stem in de Stad doceert Ronald van ’t Westende inmiddels 24 jaar Nederlands aan mensen die vanuit een achterstandspositie de Nederlandse taal willen leren. Sinds 10 jaar is hij in Haarlem ook actief voor de Stichting Hospice Haarlem en omstreken. Tot slot is Ronald van ’t Westende inmiddels 6 jaar ‘Maatje’ van een Syrische vluchteling.